Головна » 2011 » Жовтень » 10 » Безпека життєдіяльності, Цивільний захист, Основи медичних знань
21.35
Безпека життєдіяльності, Цивільний захист, Основи медичних знань
6 жовтня 2011 року в Навчально-методичному
центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Тернопільської області відбулася нарада та засідання Науково-методичної ради з безпеки життєдіяльності, цивільного захисту та основ медичних знань. Основні питання які були розглянуті на нараді ...2
Розглянуто актуальні питання освіти з безпеки
життєдіяльності та цивільного захисту, як умова реалізації концепції сталого
розвитку.
Значну увагу приділено проблемам вироблення
єдиних підходів до змістовної частини нормативних дисциплін «Безпека
життєдіяльності» та «Цивільний захист в галузі», професійної підготовки
спеціалістів з безпеки життєдіяльності та цивільного захисту у вищих навчальних
закладах.
Обговорено шляхи удосконалення роботи
науково-методичних рад з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності
щодо організації науково-методичного забезпечення та координації діяльності
базових кафедр.
Підготовлені листи та направлені в МНС, МОН, щодо вивчення БЖД в загальоосвітніх закладах:
Про організацію
вивчення
предмету «Основи
безпеки життєдіяльності» в
загальноосвітніх
навчальних закладах
Велику відповідальність за підготовку дітей з
питань безпеки життєдіяльності в надзвичайних ситуаціях несе система освіти,
яка орієнтована на здобутті знань та інформації. Рівень підготовки дітей з
питань безпеки життєдіяльності не відповідає сучасним вимогам. Дітям потрібні
не лише знання, а й життєві навички, які б допомогли їм захистити своє здоров’я
і життя, навчитися реально оцінювати ризик і контролювати свою поведінку у
навколишньому середовищі. Саме тому у 1999-2000 н.р. в інваріантну частину
(обов’язкові для вивчення предмети) навчального плану загальноосвітніх
навчальних закладів був введений предмет «Основи безпеки життєдіяльності», який
мав стати одним із найважливіших, оскільки кожна дитина повинна знати як
поводитись і діяти в надзвичайних ситуаціях, вміти захистити своє життя,
зберегти своє здоров’я, надати допомогу іншим. Для вивчення «Основ безпеки
життєдіяльності» у кожному класі (1-11 класи) у загальноосвітніх навчальних
закладах було відведено 17 годин протягом навчального року. Проте, починаючи з
2000-2001 н.р., відбувалася поступова заміна «Основ безпеки життєдіяльності» на
предмет «Основи здоров’я», який також включає вивчення окремих питань безпеки
життєдіяльності, але у вузькому спектрі, і вивчається лише у 1-9 класах. У
2011-2012 н.р. «Основи безпеки життєдіяльності», як навчальний предмет, був виведений
з інваріантної частини навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів і
на сьогоднішній день вивчається тільки факультативно, за вибором учнів, і тому
не є обов’язковим для вивчення.
У зв’язку з тим, що в навчальних планах 10-11
класів загальноосвітніх навчальних закладів відсутні предмети, вивчення яких
допомогло б зберегти життя і здоров’я учнів, прошу Вас звернутись до Міністерства
освіти і науки, молоді та спорту України з проханням ввести предмет «Основи
безпеки життєдіяльності» в інваріантну частину навчального плану 10-11 класів загальноосвітніх
закладів, розробивши нову навчальну програму із врахуванням реалій сьогодення.
Голова
Президії обласної
науково-методичної
ради з
питань
цивільного захисту, безпеки життєдіяльності