Службі „112” без „Сили духу” не обійтисяЄдина
в Україні служба екстренного виклику ”112”, яка працює на базі служби
”01” ГУ МНС у Харківській області, набуває обертів у своєму розвитку та
удосконалюється. Вперше в Україні фахівцями Університету цивільного
захисту розроблений комплекс психотренінгових вправ, націлених на
розвиток професійно-важливих якостей співробітників
чергово-диспетчерської ”112”, які дозволяють розвинути та вдосконалити
психічні функції та якості особистості, отримати практичні навички
протистояння стресам, навчитися елементам саморегуляції та покращити
професійні й особистісні комунікації. З метою впровадження сучасних
наукових розробок протягом двох днів 25 оперативних чергових служби
”112” стали учасниками соціально-психологічного тренінгу „Сила духу”.
Тренінг був впроваджений фахівцями науково-дослідної лабораторії
ектремальної та кризової психології Університету та проведений старшим
викладачем кафедри прикладної психології кандидатом психологічних наук
Світланою Лєбєдєвою, викладачем кафедри соціально-гуманітарних
дисциплін Людмилою Гонтаренко та магістром соціально-психологічного
факультету Іриною Циркуленко.
|
|
За словами С. Лєбєдєвої, головна мета тренінгу
направлена на формування психологічної стійкості, на розвиток особистої
професійної комунікації саме оперативного чергового служби ”112”, який
весь робочий день перебуває на телефонному зв’язку з громадянами. Саме
оперативний черговий повинен миттєво прийняти єдине вірне рішення, щоб
якнайшвидше допомогти людині, котра опинилася у надзвичайній ситуації.
Крім цього аспекту діяльності служби ”112”, відмічає Світлана Лєбєдєва,
чергові диспетчери перебувають у замкненому просторі, їхня робота
досить монотонна та має велике емоційне навантаження.
Диспетчер
”112” має розмову і з людиною, яка може бути доведена до суїцидального
вчинку, з людиною, що стала свідком ДТП і не знає як діяти, з людиною,
у квартирі якої загорілася електрична мережа, з людиною, котра вперше
приїхала до Харкова і не може зорієнтуватися та знайти потрібну адресу
та багато-чого іншого. Саме вправи, закладені у тренінг „Сила духу”,
допомагають фахівцям служби ”112” знайти спільну мову і порозумітися з
абонентом та залишитися при цьому спокійним, розсудливим і емоційно не
завантаженим, бо за мить знов дзвоник, а у відповідь бажане для людини:
„Служба „112” на зв’язку, я вас слухаю...” Всі 25 фахівців
чергово-диспетчерської служби екстренного виклику ”112” ГУ МНС у
Харківській області отримали відповідні свідоцтва, які їм вручили
викладач кафедри соціально-гуманітарних дисциплін Університету
цивільного захисту Людмила Гонтаренко та заступник начальника ГУ МНС
Олександр Галій.
|