Меню сайту

Наше опитування
Чи задоволені ви станом безпеки в Україні ?
Всього відповідей: 726

Статистика

Лабораторне  заняття № 1

Тема: Психофізіологічні особливості поведінки людей та тварин в надзвичайних ситуаціях.

Мета: - провести тестову перевірки знань з теми : „ Теоретичні основи безпеки життєдіяльності людини ” ;

-                          поглибити знання студентів з питань психолого-фізіологічних особливостей поведінки людей та тварин в екстремальних умовах та розвивати вміння виділяти істотні ознаки  різних надзвичайних ситуацій ;

-                          виховувати почуття впевненості, наполегливості, рішучості під час виконання завдань щодо запобігання та  виникнення надзвичайних ситуаціях.

План і зміст заняття

Запитання і завдання для обговорення

1.     Тестовий контроль з теми : «Теоретичні основи безпеки життєдіяльності»;

2.     Розкрити сутність поняття "психологія безпеки ".

3.     Психічні стани людини в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій.

4. Доповнити схему "основні аналізатори людини, що забезпечують безпеку" :

-    зоровий;
-_______________;
-_______________;
-_______________;
-_______________;                       
 

5.Запишіть алгоритм дій людини щодо забезпечення  життєдіяльності в екстремальних умовах?

6. Як тварини відчувають наближення небезпеки (навести приклади).

7. Яку  роль відіграють засоби масової інформації у висвітленні питань забезпечення життєдіяльності людини?

8. Як впливають на формування  стереотипів дій в умовах надзвичайних ситуацій типи темпераментів людини?
 
                                              Завдання для самостійної роботи
1. Запишіть алгоритм дій людини щодо забезпечення  життєдіяльності в екстремальних умовах.
2. Сформулюйте алгоритм дій людини в умовах раптової надзвичайної ситуації.
3. Зробіть порівняльний аналіз дій людини в екстремальних ситуаціях : холерика – флегматика, меланхоліка – сангвініка (у вигляді таблиці).

 

  ( Сформульовані запитання і завдання готуються студентами у вигляді доповіді, реферативного повідомлення, електронної презентації відповідно до визначеної теми ).

 

Лабораторне заняття №2

Тема : Безпека людини з різних сферах життєдіяльності

         Мета: узагальнити поняття взаємодії системі: « людина – машина – навколишнє середовище»;

- формувати вміння  організовувати взаємодію в системі : «людина - машина»

- вчити оперативно приймати оптимальні рішення під час локалізації та ліквідації наслідків НС;

- виховувати впевнені дії по захисту власного життя та оточуючих при загрозі та виникненні надзвичайних ситуацій.

План і зміст заняття

Запитання і завдання для обговорення

1. Дайте визначення взаємодії  в системі:  «людина - машина – навколишнє середовище».

2. Охарактеризуйте  роль людини під час взаємодії з технічними засобами.

3. Чому зростають вимоги до точності, швидкості та надійності дій людини під час використання технічних засобів.

4. Які небезпеки людина зустрічає в побутовому середовищі .

5. Дія електричного струму на організм людини.

6. Негативні чинники, які несуть людині побутові електричні прилади.

7. Охарактеризуйте причини виникнення пожеж.

8. Первинні засоби пожежегасіння та їх застосування.

9. Послідовність дій людини в умовах виникнення пожежі.

10. Назвіть та дайте характеристику соціальним  небезпекам сучасного суспільства.

 

Лабораторне заняття  №3

Тема: «Індивідуальні та колективні засоби захисту від вражаючих

чинників сучасної зброї »

Мета: поглибити знання студентів з питань захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій мирного часу та від вражаючих факторів сучасної зброї;

         навчити правильно організовувати підготовку захисної споруди до використання за призначенням та правилам поведінки людей в захисних спорудах;

         виховувати впевненість  при діях в надзвичайних ситуаціях мирного та воєнного часів.

Метод заняття : екскурсія в захисну споруду ТНПУ – 2 години

 

План і зміст заняття

Запитання і завдання для обговорення

1.     Назвіть вражаючи чинники сучасної зброї масового знищення ?

2.     Що  відносимо до індивідуальних  засобів захисту  людей?

3.     Як підібрати особисту шолом-маску протигазу (розповідь супроводжувати показом)?

4.     Що  відносимо до колективних  засобів захисту  людей?

5.     Як класифікують захисні споруди ?

6.     Чим сховище відрізняється від протирадіаційного укриття?

7.     Які приміщення обов’язково мають бути в захисній споруді?

8.     Схарактеризуйте таблицю :  «Класифікація захисних споруд»

Клас  сховища

 

 

І

 

ІІ

 

ІІІ

ІV

V

 Розрахункове навантаження – надмірний тиск хвилі удару на поверхні  землі  в районі споруди, кгс / кв. см

 

5

 

3

 

2

 

1

 

0.5

 

 

9.     Якого класу захисні споруди будуються в містах України в залежності від їх категорованості;

10.  Яке обладнання обов'язково має бути в захисній споруді ( фільтровентиляційне, зв’язку, електрозабезпечення, опалення  ін.).

11. Порядок  підготовки захисної споруди до прийому населення.

12. Правила поведінки людей в захисних спорудах.

13. Формування по обслуговуванню захисних споруд їх обов'язки та завдання.

 

 

Лабораторне заняття № 4

 

Тема: Класифікація надзвичайних ситуацій.

Оцінка обстановки в умовах надзвичайної ситуації та прийняття рішення на ліквідацію її  наслідків.

 

Мета: поглибити знання з методики оцінки та аналізу обстановки, яка може виникнути в надзвичайних ситуаціях;

- ознайомити з правилами застосування приладів радіаційної та хімічної розвідки при оцінюванні обстановки;

- розвивати вміння аналізувати обстановку, яка може скластися при загрозі або виникненні надзвичайних ситуацій та приймати рішення на проведення рятувальних та інших невідкладних робіт ;

- виховувати почуття впевненості, наполегливості, рішучості при виконанні завдань у надзвичайних ситуаціях.

 

План і зміст заняття

Запитання і завдання для обговорення

1.      Які форми , методи використовуються для оцінки обстановки в НС ?

2.     Які засоби використовуються для проведення оцінки обстановки в НС ?

3.     Які особливості оцінки радіаційної обстановки при аваріях на радіаційно небезпечних об’єктах та при застосуванні ядерної зброї ?

4.     Як проводиться оцінка хімічної обстановки при аваріях на хімічно небезпечних об’єктах та при застосуванні хімічної зброї ?

5.     Як ведеться оцінка пожежної обстановки ?

6.     В чому полягає сутність оцінки обстановки при виникненні надзвичайних ситуацій?

7.     В чому полягає сутність оцінки обстановки при аварії на хімічно небезпечному об’єкті під час викиду в повітря великої кількості до 1тоні аміаку?

8.     В чому полягає сутність оцінки обстановки при аварії на атомній станції.

9.     Які прилади використовуються для оцінки обстановки  радіаційного та хімічного осередку ураження?

10.  В чому полягає оцінювання стійкості роботи об’єкта господарювання.

     Перелічені питання готуються студентами у вигляді доповіді, реферативного повідомлення, електронної презентації у контексті визначеної теми.

 

Лабораторне заняття №5

 

Тема: Підготовка та проведення дня Цивільної оборони

(Цивільного захисту)* в школі

Мета: поглибити знання студентів в питаннях організації підготовки та навчання населення щодо цивільної оборони та діям при загрозі та виникненні надзвичайних ситуацій;

вдосконалювати навички по підготовці до проведення занять з цивільної оборони з учнями шкіл;

виховувати впевнені дії по захисту власного життя та оточуючих при загрозі та виникненні надзвичайних ситуацій.

 

План і зміст заняття

Запитання і завдання для обговорення

1.     Вимоги законодавства щодо підготовки населення до заходів Цивільної оборони (Цивільного захисту).

2.     День Цивільної оборони , як  плановий, обов’язковий щорічний загально-шкільний захід.

3.     Форми та методи проведення масових навчальних заходів з населенням.

4.     Проведення змагань по виконання нормативів з питань Цивільної оборони.

5.     Роль духовного та матеріального заохочення активної участі у заходах.

6.     Змагання санітарних дружин.

7.     Змагання на краще наочне видання  в контексті питань Цивільної оборони .

8.     Підготовка та проведення конкурсу на кращу наочність з питань Цивільної оборони.

9.     Організація зустрічей з цікавими фахівцями з галузі Цивільної оборони.

Перелічені запитання та завдання готуються студентами у вигляді доповіді, реферативного повідомлення, електронної презентації у контексті визначеної теми.

 

* Цивільний захист термін, який  ввійшов у вживання з серпня 2004 року коли був прийнятий Верховною радою  Закон України «Про правові засади Цивільного захисту » та застосовується паралельно з терміном Цивільна оборона  (Закон України «Про Цивільну оборону України» з доповненнями та змінами прийнятий в 1993 році є чинним  і на цей час). Цивільна оборона, як система, більш детально розкриває питання пов’язані з надзвичайними ситуаціями воєнного характеру, в тому числі і з застосуванням
-->
Форма входу

Пошук


Година В Тернополі

Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Погода

Архів записів

Друзі сайту
БЖД - Безпека життя діяльність



Copyright MyCorp © 2017